Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Sonja Larsson 9 mars, 2017

Undvik tabula rasa om du vill tjäna pengar

Användare av en sajt vill enkelt kunna hitta det som de söker efter, få det de tänkt göra gjort och sedan lämna dig. Användarna har specifika förväntningar, behov och drivkrafter när de uppsöker dig. Tillgodoser du inte dessa förväntningar ...
Läs mer
Sonja Larsson 16 februari, 2017

9 enkla tips för hur du syns bäst på LinkedIn

LinkedIn är ett av världens största affärsnätverk och att inte synas där är allt annat än smart. Och då pratar vi inte bara om dig som person, utan också om ditt företag. Du kan själv välja hur mycket tid du är beredd på att lägga ner på ...
Läs mer
Sonja Larsson 27 januari, 2017

Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev

En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Läs mer
Michael Claesson 7 december, 2016

Minicase: Stadsportens ärendehanteringssystem

Att kunna hantera och snabbt lösa problem och felanmälningar är viktigt för alla företag, och kanske framför allt när problemen inkluderar kunder, eller som i Stadsportens fall, hyresgäster. På IPM Ulricehamn utvecklade vi därför ...
Läs mer
Michael Claesson 25 oktober, 2016

Jobbar du i flera olika kanaler? Då ska du använda ett korrekt utformat PIM!

Digitaliseringen må innebära en hel del nya utmaningar för dig som företagare, men rätt använd för den även med sig många fördelar. Att existera både digitalt och analogt innebär att du numera behöver ha system anpassade för ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 14 september, 2016

Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan

Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Läs mer
Elin Ternander 18 augusti, 2016

En välbehövlig motreaktion mot Instagramperfektionismen

För ett par veckor sedan lanserade Instagram sin nya funktion Instagram Stories, där du likt Snapchats My Story laddar upp bilder eller klipp som ligger kvar i 24 timmar för att sedan försvinna. Likt Snapchat kan du också addera filter och ...
Läs mer
Sonja Larsson 12 augusti, 2016

Finns ingen anledning att inte tänka mobilt

Sedan cirka ett år tillbaka har Google bestraffat sajter som inte är mobilvänliga, dvs sajter som inte är anpassade för mobila enheter. I grova drag så låter Google dessa sajter få lägre ranking och de hamnar därför längre ner i sökningar. ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 23 juni, 2016

Ångest för det digitala tåget? Keep calm and lär känna din kund på riktigt istället.

Det är mycket surr om digitala strategier för närvarande. Eller omfattningen och hastigheten i utvecklingen där alla saker pratar med varandra och där vi alla är uppkopplade, sammanlänkade och så vidare. Experter försöker övertrumfa ...
Läs mer
Sonja Larsson 17 juni, 2016

Lägg inte massa pengar på en ny sajt om du inte är säker på att du får igen dem

När det är dags att skapa en ny sajt är det enkelt att råka diskutera specifika lösningar direkt. Vem har inte hört ”Som det här företaget har gjort tycker jag vi också ska göra”, ”Har ni sett den här häftiga lösningen, den måste vi ha” ...
Läs mer