Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Magnus Arvidsson 4 januari, 2017

Framgångsformulan för 2017: Rätt känslor, bättre business

Om det är något begrepp som vi önskar mindre av från tillväxtönskande företagsledningar under 2017 så är det organisationsklassikern ”det sitter i väggarna”. Ingenting kommer någonsin sitta i väggarna, utan enbart i människors tankar och ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 25 oktober, 2016

Bli mer lönsam med varumärkesfokusering

Varumärkesfokusering gör företag nästan dubbel så lönsamma. Det visar undersökningen Brand Orientation Index, gjord av varumärkeskonsulterna och forskarna Johan Gromark och Frans Melin. Vi lever i en tid där köpbeteenden allt mer grundas i ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 14 september, 2016

Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan

Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Läs mer
Elin Ternander 10 juni, 2016

Vem formar bilden av ditt företag?

Nöjda kunder är målet för alla företag. I alla fall för de som värderar att ha kunderna kvar. Men vem har egentligen makten över att göra dina kunder nöjda? Frågan är om allt verkligen ligger i dina egna händer, eller om det kanske är så ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 27 maj, 2016

Peak böjträ. Peak salladsskålar av valfri Let's Dance-kändis.

Hej alla formgivare. Sverige behöver er mer än någonsin.
Läs mer
Catharina Nord 24 maj, 2016

Microcase: Hvid Interior sajt

När grossisten vänder blicken hela vägen mot slutkund förändras också krav och förutsättningar. Grunda är grossisten som just nu genomgår en stor förvandling, och ett av många resultat av denna förvandling är det helt nya ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 13 maj, 2016

En snygg powerpoint. Mer beteendevetenskap än du kunnat tro.

”Vår hemsida ser ut som s**t”.
Läs mer
Magnus Arvidsson 3 maj, 2016

Känslor får oss att köpa och betala mer

Varför vi väljer ett varumärke framför ett annat är något forskare och företagare har försökt hitta svaret på länge. Är det priset, kvaliteten på produkterna eller kanske något helt annat? En sak står i alla fall klar – funktion och ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 11 december, 2015

Bolon: Varumärket som affärskritiskt styrverktyg

Våra vänner på Bolon har gjort sig ett namn i designvärlden och lyckats förnya sig själva generation efter generation. Men det var aldrig någon självklarhet att ett vinylgolv från Ulricehamn skulle falla kräsna inredare i smaken och pryda ...
Läs mer