3 snabba tips: Digital annonsering
Digital annonsering är marknadsföring i sociala medier och via sökmotorer. Vi på IPM Ulricehamn jobbar med båda och delar här med oss av våra 3 bästa tips för att lyckas med annonsering i sociala medier och med SEM.
7 tips för hur ditt företag lyckas bättre på Instagram
Använder ditt företag Instagram eller har ni kanske funderat på att göra det? Det är många som sett vilka framgångar det kan ge, men det är också vanligt att man kanske inte riktigt når det resultat man har tänkt. Under 2017 använde fler ...
Vilket socialt medium ska man välja?
Behöver alla företag finnas på sociala medier? Det enkla svaret på den frågan är att du ska finnas där du kan synliggöra ditt företag och ditt erbjudande för rätt målgrupp. Sociala medier är ett grymt hjälpmedel för att nå din målgrupp i ...
Tre viktiga områden att se över innan du börjar med digital marknadsföring
Ett företags digitala närvaro är väldigt viktigt för att vårda befintliga kundrelationer och bygga nya. Marknadsföring av produkter och tjänster i digitala kanaler ger dig som företagare otroliga möjligheter att rikta unika erbjudanden ...
Därför är det viktigt att hålla koll på digitala trender
Svenskarnas digitala närvaro ökar år efter år och det förändrar vårt beteende på internet. Under år 2017 har man kunnat utröna en rad olika digitala trender som indikerar på hur svenskarna använder digitala plattformar och vad som ...
Därför ska du jobba med SEO
Visste du att svenskarna tillsammans gör över 50 miljoner sökningar på nätet varje dag? De allra flesta har därmed någon gång använt söktjänster som Google, Bing, Yahoo etc, men i vilken utsträckning vi faktiskt gör det är det nog färre ...
Vad är SEO?
SEO är ett begrepp som används flitigt, men som många fortfarande inte har exakt koll på vad det innebär. Vi hjälper dig att reda ut begreppet, samt de begrepp som är nära besläktade med SEO!
App eller inget?
Världen har appmani, och många företag ser på appar som dealbreakers för att framstå som ett företag i framkant. Apphysterin är dock mest en sanning utifrån företagens perspektiv - siffran för antalet appar den genomsnittliga användaren ...
Hur du får dina kunder att komma till dig
Vi får våra potentiella kunder att hitta till oss. På så sätt slipper vi lägga ner tid och pengar på kalla säljsamtal och marknadsföring som inte genererar mer än än de faktiskt kostat oss. Nyckeln heter Inbound marketing. I grund och ...
Hur du förenklar ditt säljarbete
När man arbetar med sälj står man inför många utmaningar. En av dem är att lägga tid och resurser på rätt saker. Att försöka jaga nya kunder tar tid och det är sällan det leder till en affär. En studie visade att endast 2% av alla kalla ...