Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Sonja Larsson 27 januari, 2017

Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev

En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 4 januari, 2017

Framgångsformulan för 2017: Rätt känslor, bättre business

Om det är något begrepp som vi önskar mindre av från tillväxtönskande företagsledningar under 2017 så är det organisationsklassikern ”det sitter i väggarna”. Ingenting kommer någonsin sitta i väggarna, utan enbart i människors tankar och ...
Läs mer
Marcus Bergman 29 december, 2016

Bergmans betraktelser: Hållbar trendspaning inför 2017

2016 var året då hållbarhetsredovisningar blev obligatoriska för stora företag – men också året då Donald Trump kastade handsken rakt ned i kolgruvan, till miljörörelsens förtret. Eller? Kanske var det paradoxala 2016 upptakten till ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 14 september, 2016

Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan

Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 9 september, 2016

Reklam ska vara riktat till mig

Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Läs mer
Marcus Bergman 22 augusti, 2016

Hållbarhet – ska det vara något?

Känner du en gäspningens vind fylla gomseglet när du hör ordet ”hållbarhet”? Kasta loss, säger vi. För i det stora ordet hållbarhet finns massa nyttigt att hämta om du vill bygga ett framgångsrikt varumärke och sälja mer – idag och i ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 12 juli, 2016

Fyra hinder på vägen mot ett framtidssäkrat företag

I vårt arbete med företag och ledningsgrupper stöter vi på fyra återkommande problembilder. Oavsett storlek, bransch eller organisation. De är följande:
Läs mer
Magnus Arvidsson 23 juni, 2016

Ångest för det digitala tåget? Keep calm and lär känna din kund på riktigt istället.

Det är mycket surr om digitala strategier för närvarande. Eller omfattningen och hastigheten i utvecklingen där alla saker pratar med varandra och där vi alla är uppkopplade, sammanlänkade och så vidare. Experter försöker övertrumfa ...
Läs mer
Jesper Fritzson 8 juni, 2016

Minicase: High Chaparral

Om du vill få dina kunder att gilla din sajt kan du aldrig se den som helt färdig. Tvärtom så måste arbetet med sajten fortgå även efter lansering. Att projektmedlemmarna packar ihop och tackar för sig är ett stort hinder för att få nöjda ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 27 maj, 2016

Peak böjträ. Peak salladsskålar av valfri Let's Dance-kändis.

Hej alla formgivare. Sverige behöver er mer än någonsin.
Läs mer