Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Magnus Arvidsson 3 maj, 2016

Känslor får oss att köpa och betala mer

Varför vi väljer ett varumärke framför ett annat är något forskare och företagare har försökt hitta svaret på länge. Är det priset, kvaliteten på produkterna eller kanske något helt annat? En sak står i alla fall klar – funktion och ...
Läs mer
Sonja Larsson 15 april, 2016

Konsten att lyssna till dina kunder

Kunder har all möjlighet att välja och vraka på nätet bland olika tjänster och produkter. För att du ska lyckas sticka ut och få kunderna att välja dig är det viktigt att involvera dem tidigt. Målet är att skapa något som dina kunder ...
Läs mer
Catharina Nord 15 april, 2016

Gigant: Förändringsarbete för morgondagens industriarbetsplats

Hos våra vänner på Gigant har det alltid funnits en stor kompetens kring hur man skapar bättre industriarbetsplatser. I över 20 år har företaget hjälpt sina kunder med allt från arbetsbord till lyftverktyg och rätt belysning, men Gigant ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 8 april, 2016

Mer utbildning löser inget. Och varför rationalitet slår högt IQ.

Man kan ju inte låta bli att fundera på vad Charles Darwin hade tyckt om vår tid. Skulle han ha trivts? Reviderat sina teorier? Fram till sin död framhöll han att hans upptäckter inte var kompletta eller ens felfria, men väl ett frö att ...
Läs mer
Sonja Larsson 23 mars, 2016

Känslomänniskor är vi allihopa

Vi människor styrs av våra känslor kanske i högre grad än de flesta tror. Hela 95-99 procent av våra köp tros styras av våra känslor, vilket inte lämnar något större utrymme till logiskt resonemang. Något som visat sig ha stor påverkan på ...
Läs mer
Sonja Larsson 15 mars, 2016

Funkar din sajt?

Det är inte alltid lätt att veta om den egna sajten fungerar eller inte. Har man dessutom ingen eller dålig kontakt med sina användare är det nästintill omöjligt.
Läs mer