Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Sofia Johansson 5 april, 2018

Tre viktiga områden att se över innan du börjar med digital marknadsföring

Ett företags digitala närvaro är väldigt viktigt för att vårda befintliga kundrelationer och bygga nya. Marknadsföring av produkter och tjänster i digitala kanaler ger dig som företagare otroliga möjligheter att rikta unika erbjudanden ...
Läs mer
Sonja Larsson 26 april, 2017

Hur du får dina kunder att komma till dig

Vi får våra potentiella kunder att hitta till oss. På så sätt slipper vi lägga ner tid och pengar på kalla säljsamtal och marknadsföring som inte genererar mer än än de faktiskt kostat oss. Nyckeln heter Inbound marketing. I grund och ...
Läs mer
Sonja Larsson 13 april, 2017

Hur du förenklar ditt säljarbete

När man arbetar med sälj står man inför många utmaningar. En av dem är att lägga tid och resurser på rätt saker. Att försöka jaga nya kunder tar tid och det är sällan det leder till en affär. En studie visade att endast 2% av alla kalla ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 30 mars, 2017

Jagar du fortfarande dina kunder? 3 tips för att utvecklas som säljare och få fler varma leads

1: Förutsättningarna har ändrats – acceptera faktum ”100 knack, 10 snack, 1 tack”, lyder det gamla, bekanta dammsugarförsäljningsmantrat. Och visst, det finns fortfarande slipade proffs som kan spelet till fullo och faktiskt lyckas trots ...
Läs mer
Sonja Larsson 6 februari, 2017

Vad attraheras dina kunder av?

Alla dina kunder attraheras inte av samma saker – ändå är det fortfarande vanligt att man i sin marknadsföring använder samma budskap till alla potentiella kunder. Men faktum är att beroende på var de befinner sig i sin köpprocess så är ...
Läs mer
Sonja Larsson 27 januari, 2017

Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev

En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Läs mer
Jesper Fritzson 26 oktober, 2016

6 skäl till att välja inbound marketing

Sluta jaga kunder, låt dem istället komma till dig. Så kan Inbound marketing kort sammanfattas – marknadsföringsverktyget med fokus på att öka din försäljning och skapa affärsnytta. En mängd fördelar finns med denna metod och här ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 14 september, 2016

Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan

Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 9 september, 2016

Reklam ska vara riktat till mig

Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 12 juli, 2016

Fyra hinder på vägen mot ett framtidssäkrat företag

I vårt arbete med företag och ledningsgrupper stöter vi på fyra återkommande problembilder. Oavsett storlek, bransch eller organisation. De är följande:
Läs mer