Tre viktiga områden att se över innan du börjar med digital marknadsföring
Ett företags digitala närvaro är väldigt viktigt för att vårda befintliga kundrelationer och bygga nya. Marknadsföring av produkter och tjänster i digitala kanaler ger dig som företagare otroliga möjligheter att rikta unika erbjudanden ...
Hur du får dina kunder att komma till dig
Vi får våra potentiella kunder att hitta till oss. På så sätt slipper vi lägga ner tid och pengar på kalla säljsamtal och marknadsföring som inte genererar mer än än de faktiskt kostat oss. Nyckeln heter Inbound marketing. I grund och ...
Hur du förenklar ditt säljarbete
När man arbetar med sälj står man inför många utmaningar. En av dem är att lägga tid och resurser på rätt saker. Att försöka jaga nya kunder tar tid och det är sällan det leder till en affär. En studie visade att endast 2% av alla kalla ...
Jagar du fortfarande dina kunder? 3 tips för att utvecklas som säljare och få fler varma leads
1: Förutsättningarna har ändrats – acceptera faktum ”100 knack, 10 snack, 1 tack”, lyder det gamla, bekanta dammsugarförsäljningsmantrat. Och visst, det finns fortfarande slipade proffs som kan spelet till fullo och faktiskt lyckas trots ...
Vad attraheras dina kunder av?
Alla dina kunder attraheras inte av samma saker – ändå är det fortfarande vanligt att man i sin marknadsföring använder samma budskap till alla potentiella kunder. Men faktum är att beroende på var de befinner sig i sin köpprocess så är ...
Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev
En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
6 skäl till att välja inbound marketing
Sluta jaga kunder, låt dem istället komma till dig. Så kan Inbound marketing kort sammanfattas – marknadsföringsverktyget med fokus på att öka din försäljning och skapa affärsnytta. En mängd fördelar finns med denna metod och här ...
Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan
Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Reklam ska vara riktat till mig
Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Fyra hinder på vägen mot ett framtidssäkrat företag
I vårt arbete med företag och ledningsgrupper stöter vi på fyra återkommande problembilder. Oavsett storlek, bransch eller organisation. De är följande: