Hur du får dina kunder att komma till dig
Vi får våra potentiella kunder att hitta till oss. På så sätt slipper vi lägga ner tid och pengar på kalla säljsamtal och marknadsföring som inte genererar mer än än de faktiskt kostat oss. Nyckeln heter Inbound marketing. I grund och ...
Hur du förenklar ditt säljarbete
När man arbetar med sälj står man inför många utmaningar. En av dem är att lägga tid och resurser på rätt saker. Att försöka jaga nya kunder tar tid och det är sällan det leder till en affär. En studie visade att endast 2% av alla kalla ...
Är du den gamla eller nya sortens säljare?
Det ställs helt nya krav på dagens säljare, och framför allt när det gäller att hitta nya kunder. Köparen har inte längre tid att sitta i förutsättningslösa möten och bli behovsanalyserade. Dessutom är köparen påläst och vet vad hen vill ...
En snygg powerpoint. Mer beteendevetenskap än du kunnat tro.
”Vår hemsida ser ut som s**t”.
Havererande säljprocesser: Din man är inte hemma, eller?
Statistiskt sett tillhör jag den delen av mänskligheten som står för merparten av köpbesluten, åtminstone här i Norden. Först och främst i hemmet, men på senare tid allt mer i professionella sammanhang som chef och ledare på företag. Med ...
Dags att begrava myten om stjärnsäljaren
”Svenska säljkårer ligger fem år efter”, proklamerade Veckans Affärer (med god hjälp från Apsis) syrligt veckorna innan jul. Och jo, nog finns det allt fog för det påståendet. Men det går åtminstone att ordna med lite investeringar i ...