Magnus Arvidsson på IPM Ulricehamn läser

Sociala medier

7 tips för hur ditt företag lyckas bättre på Instagram

Elin Ternander, 8 juni, 2018

Använder ditt företag Instagram eller har ni kanske funderat på att göra det? Det är många som sett vilka framgångar det kan ge, men det är också vanligt att man kanske inte riktigt når det resultat man har tänkt. Under 2017 använde fler än hälften av svenskarna Instagram och användningen ökar, inte minst bland kvinnor. Samtidigt utvecklas kanalen och nya inslag som stories och live har tvingat företagen att tänka till på nytt kring hur de ska arbeta på plattformen. Vi har samlat 7 tips för dig som vill optimera arbetet med Instagram.

Ämnen: Sociala medier, En digital affär

Läs mer

Tre viktiga områden att se över innan du börjar med digital marknadsföring

Sofia Johansson, 5 april, 2018

Ett företags digitala närvaro är väldigt viktigt för att vårda befintliga kundrelationer och bygga nya. Marknadsföring av produkter och tjänster i digitala kanaler ger dig som företagare otroliga möjligheter att rikta unika erbjudanden till rätt målgrupp i rätt tid och i rätt kanal. 

Ämnen: Sociala medier, En digital affär, Mätbar marknadsföring

Läs mer

En välbehövlig motreaktion mot Instagramperfektionismen

Elin Ternander, 18 augusti, 2016

För ett par veckor sedan lanserade Instagram sin nya funktion Instagram Stories, där du likt Snapchats My Story laddar upp bilder eller klipp som ligger kvar i 24 timmar för att sedan försvinna. Likt Snapchat kan du också addera filter och text i bilden. Rejäla kopieringsvibbar må så vara, men för Instagram kanske ändå ett nödvändigt steg för att hänga med i en snabbt växande trend, som faktiskt ser ut att kunna bli mycket mer än så.

Ämnen: Sociala medier, En digital affär

Läs mer