Magnus Arvidsson på IPM Ulricehamn läser

Mätbar marknadsföring

Är du den gamla eller nya sortens säljare?

Catharina Nord, 3 juni, 2016

Det ställs helt nya krav på dagens säljare, och framför allt när det gäller att hitta nya kunder. Köparen har inte längre tid att sitta i förutsättningslösa möten och bli behovsanalyserade. Dessutom är köparen påläst och vet vad hen vill köpa redan innan de träffar dig som säljare.

Ämnen: Sälj, Praktiska tips, Mätbar marknadsföring, Inbound marketing

Läs mer

Dags att begrava myten om stjärnsäljaren

Magnus Arvidsson, 4 mars, 2016

”Svenska säljkårer ligger fem år efter”, proklamerade Veckans Affärer (med god hjälp från Apsis) syrligt veckorna innan jul. Och jo, nog finns det allt fog för det påståendet. Men det går åtminstone att ordna med lite investeringar i modern teknik och digitala muskler. Svenska säljkårer har större problem än så.

Ämnen: Sälj, Mätbar marknadsföring, Inbound marketing

Läs mer