Skip to content
Adam Halldén 7 april, 2021

IPM-podden - #11 - Vad ska jag göra?

Organiska trädgårdar, att våga vara en idiot och ett simpelt SLA

I det tredje podavsnittet för 2021 har Anton och Adam benat lite i den, milt sagt, breda frågan:

"Vad ska jag göra?"

En fråga som i stort sett alltid bemöts av oss med en motfråga.

Vad vill du åstadkomma?

Alla aktiviteter vi gör online bör vara förankrade i någon form av mål. För oss är bästa sättet att komma fram till dina mål och aktiviteterna som tar dig framåt att genomföra en effektkartläggning. Det pratar vi om i månadens Lyssna-segment.


Anton har Hittat Simon Sinek på LinkedIn och värdet av att vara den som vågar ställa ”dumma” frågor. Dumma frågor har ett oförtjänt dåligt rykte enligt oss. Vi vill uppmuntra er lyssnare att våga fråga om det finns minsta tveksamhet inför en aktivitet, ett mål eller ett syfte. Om vi inte får med alla på samma sida kommer vi inte kunna nå optimala resultat.

Slutligen diskuterar vi vikten av att Agera och skapa ett SLA mellan en marknads- och säljavdelning. Syftet är att få organisationen att dra åt samma håll och försöka åstadkomma något tillsammans. Med  tydligare mål, fokus, ansvar och kommunikationsvägar kommer ni märka att resultaten blir bättre över tid. Vi lovar i poden att vi ska lägga upp en mall för ett enkelt SLA i detta blogginlägget. Så här håller vi vad vi lovar helt enkelt.

Ladda ned mall för SLA

På tal om att hålla vad man lovar så kan du också passa på att ladda ned ett exempel på hur en upp-och-ned-vänd pyramid ser ut. Använd den för att identifiera hur din funnel ser ut. Vill du ha input på hur du gör för att fylla i den så gå gärna tillbaka till första podavsnittet för året. Annars är du självklart välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig!

Ladda ned instruktion för funnel

Podavsnittet hittar du här nedan via Acast eller i din vanliga podd-spelare.