Skip to content
Nadja Frisk 21 april, 2016 < 1 min read

Microcase: Bonusfesten

I veckan gick starskottet för den fjärde Bonusfesten på Ulricehamns sparbank – en slags återbäring kunderna får när bankens resultat har varit särskilt bra.

Konceptet för Bonusfesten togs fram av IPM Ulricehamn vid den första festen 2013. Sedan dess har vi hjälpt till att ta fram kommunikationsmaterial till kampanjerna, och så även i år.

Årets Bonusfest började med att en box med information om alla bonusar skickades ut. Tillsammans med banken har IPM Ulricehamn producerat broschyren och kartan i den här boxen, samt vepor och annonser som släpps vid olika tillfällen under året när de olika bonusarna är aktuella.

Eftersom Ulricehamns Sparbank är en sparbank har man inga ägare och därmed heller ingen aktieutdelning. Bonusfesten kom till som ett sätt för banken att när resultatet är bra istället kunna ge tillbaka till den bygd man verkar i.

IPM_I_fokus_bonusbox.png

avatar

Nadja Frisk

Kundansvarig projektledare