Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Magnus Arvidsson 9 september, 2016

Reklam ska vara riktat till mig

Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Läs mer
Sonja Larsson 30 augusti, 2016

Välj rätt färg – få nöjdare kunder

Varför använder snabbmatsrestauranger i hög grad rött medan sociala medier använder blått? Varför har en restaurang gul inredning medan en annan har grön? Företags val av färger kanske inte är något vi alltid reflekterar över, men faktum ...
Läs mer
Annika Brorsson 20 maj, 2016

Glöm inte rubriken när du korrekturläser

Visste du att vi oftare missar stavfel i rubriker än i t.ex. artiklar och produkttexter? Korrekturläsning är en viktig del i kvalitetssäkringen av ditt material. Stavfel känns oproffsigt, och särskilt i rubriker.
Läs mer
Magnus Arvidsson 3 maj, 2016

Känslor får oss att köpa och betala mer

Varför vi väljer ett varumärke framför ett annat är något forskare och företagare har försökt hitta svaret på länge. Är det priset, kvaliteten på produkterna eller kanske något helt annat? En sak står i alla fall klar – funktion och ...
Läs mer
Sonja Larsson 15 april, 2016

Konsten att lyssna till dina kunder

Kunder har all möjlighet att välja och vraka på nätet bland olika tjänster och produkter. För att du ska lyckas sticka ut och få kunderna att välja dig är det viktigt att involvera dem tidigt. Målet är att skapa något som dina kunder ...
Läs mer
Sonja Larsson 23 mars, 2016

Känslomänniskor är vi allihopa

Vi människor styrs av våra känslor kanske i högre grad än de flesta tror. Hela 95-99 procent av våra köp tros styras av våra känslor, vilket inte lämnar något större utrymme till logiskt resonemang. Något som visat sig ha stor påverkan på ...
Läs mer
Sonja Larsson 15 mars, 2016

Funkar din sajt?

Det är inte alltid lätt att veta om den egna sajten fungerar eller inte. Har man dessutom ingen eller dålig kontakt med sina användare är det nästintill omöjligt.
Läs mer