Magnus Arvidsson på IPM Ulricehamn läser

Organisationsutveckling

Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan

Magnus Arvidsson, 14 september, 2016

Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ska man då agera när inget tycks vara bestående? 

Ämnen: Insikt & Strategi, Praktiska tips, En digital affär, Starkare varumärke, Mätbar marknadsföring, Organisationsutveckling, Inbound marketing

Läs mer

Fyra hinder på vägen mot ett framtidssäkrat företag

Magnus Arvidsson, 12 juli, 2016

I vårt arbete med företag och ledningsgrupper stöter vi på fyra återkommande problembilder. Oavsett storlek, bransch eller organisation. De är följande: 

Ämnen: Insikt & Strategi, Mätbar marknadsföring, Organisationsutveckling, Inbound marketing

Läs mer

Gigant: Förändringsarbete för morgondagens industriarbetsplats

Catharina Nord, 15 april, 2016

Hos våra vänner på Gigant har det alltid funnits en stor kompetens kring hur man skapar bättre industriarbetsplatser. I över 20 år har företaget hjälpt sina kunder med allt från arbetsbord till lyftverktyg och rätt belysning, men Gigant kan egentligen mycket mer än så. De senaste två åren har företaget genomgått stora förändringar. Gigant har justerat sin vision och affärsidé och byggt om sin erbjudandestruktur. Förutom att paketera sitt erbjudande på ett annorlunda vis har de också ändrat inriktning, från att enbart ha jobbat mot återförsäljare till att numera också rikta sig direkt till användarna.

Ämnen: Insikt & Strategi, Case, Organisationsutveckling

Läs mer

Mer utbildning löser inget. Och varför rationalitet slår högt IQ.

Magnus Arvidsson, 8 april, 2016

Man kan ju inte låta bli att fundera på vad Charles Darwin hade tyckt om vår tid. Skulle han ha trivts? Reviderat sina teorier? Fram till sin död framhöll han att hans upptäckter inte var kompletta eller ens felfria, men väl ett frö att vidareutveckla för framtidens vetenskapliga studier. Han var dessutom religiös, eller i alla fall agnostiker. Rätt fascinerande med tanke på hans betydelse för en viss skapelseberättelse. 

Ämnen: Insikt & Strategi, Praktiska tips, Organisationsutveckling

Läs mer

Bra kundupplevelser skapas inte i isolerade projekt

Sonja Larsson, 4 mars, 2016

För många företag är sajten ett av de viktigaste verktygen för att nå ut till kunderna. Men det avspeglas inte alltid i hur mycket tid och resurser som läggs på att planera och bygga sajten.

Ämnen: Praktiska tips, En digital affär, Organisationsutveckling

Läs mer