Magnus Arvidsson på IPM Ulricehamn läser

Sälj

Hur du får dina kunder att komma till dig

Sonja Larsson, 26 april, 2017

Vi får våra potentiella kunder att hitta till oss. På så sätt slipper vi lägga ner tid och pengar på kalla säljsamtal och marknadsföring som inte genererar mer än än de faktiskt kostat oss. Nyckeln heter Inbound marketing. I grund och botten handlar det om att finnas där kunderna är, ge svar på deras frågor och få dem att lämna ifrån sig sina kontaktuppgifter i utbyte något du ger dem. Svårare än så är det inte. Låt oss förklara det lite.

Ämnen: Sälj, En digital affär, Mätbar marknadsföring, Inbound marketing

Läs mer

Hur du förenklar ditt säljarbete

Sonja Larsson, 13 april, 2017

När man arbetar med sälj står man inför många utmaningar. En av dem är att lägga tid och resurser på rätt saker. Att försöka jaga nya kunder tar tid och det är sällan det leder till en affär. En studie visade att endast 2% av alla kalla samtal man ringer leder till ett möte. Därför jobbar inte vi längre på det sättet.

Ämnen: Sälj, En digital affär, Mätbar marknadsföring, Inbound marketing

Läs mer

Är du den gamla eller nya sortens säljare?

Catharina Nord, 3 juni, 2016

Det ställs helt nya krav på dagens säljare, och framför allt när det gäller att hitta nya kunder. Köparen har inte längre tid att sitta i förutsättningslösa möten och bli behovsanalyserade. Dessutom är köparen påläst och vet vad hen vill köpa redan innan de träffar dig som säljare.

Ämnen: Sälj, Praktiska tips, Mätbar marknadsföring, Inbound marketing

Läs mer

En snygg powerpoint. Mer beteendevetenskap än du kunnat tro.

Magnus Arvidsson, 13 maj, 2016

”Vår hemsida ser ut som s**t”. 

Ämnen: Sälj, Design & Innovation, Starkare varumärke

Läs mer

Havererande säljprocesser: Din man är inte hemma, eller?

Catharina Nord, 1 april, 2016

Statistiskt sett tillhör jag den delen av mänskligheten som står för merparten av köpbesluten, åtminstone här i Norden. Först och främst i hemmet, men på senare tid allt mer i professionella sammanhang som chef och ledare på företag. Med tanke på den finansiella makt man sitter på så borde ju säljinsatser och produktutveckling vara direkt riktad till mina behov: snacka om att plocka lågt hängande frukter. Men icke. 

Ämnen: Sälj

Läs mer

Dags att begrava myten om stjärnsäljaren

Magnus Arvidsson, 4 mars, 2016

”Svenska säljkårer ligger fem år efter”, proklamerade Veckans Affärer (med god hjälp från Apsis) syrligt veckorna innan jul. Och jo, nog finns det allt fog för det påståendet. Men det går åtminstone att ordna med lite investeringar i modern teknik och digitala muskler. Svenska säljkårer har större problem än så.

Ämnen: Sälj, Mätbar marknadsföring, Inbound marketing

Läs mer