Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Michael Claesson 7 december, 2016

Minicase: Stadsportens ärendehanteringssystem

Att kunna hantera och snabbt lösa problem och felanmälningar är viktigt för alla företag, och kanske framför allt när problemen inkluderar kunder, eller som i Stadsportens fall, hyresgäster. På IPM Ulricehamn utvecklade vi därför ...
Läs mer
Jesper Fritzson 8 juni, 2016

Minicase: High Chaparral

Om du vill få dina kunder att gilla din sajt kan du aldrig se den som helt färdig. Tvärtom så måste arbetet med sajten fortgå även efter lansering. Att projektmedlemmarna packar ihop och tackar för sig är ett stort hinder för att få nöjda ...
Läs mer
Catharina Nord 24 maj, 2016

Microcase: Hvid Interior sajt

När grossisten vänder blicken hela vägen mot slutkund förändras också krav och förutsättningar. Grunda är grossisten som just nu genomgår en stor förvandling, och ett av många resultat av denna förvandling är det helt nya ...
Läs mer
Nadja Frisk 21 april, 2016

Microcase: Bonusfesten

I veckan gick starskottet för den fjärde Bonusfesten på Ulricehamns sparbank – en slags återbäring kunderna får när bankens resultat har varit särskilt bra.
Läs mer
Catharina Nord 15 april, 2016

Gigant: Förändringsarbete för morgondagens industriarbetsplats

Hos våra vänner på Gigant har det alltid funnits en stor kompetens kring hur man skapar bättre industriarbetsplatser. I över 20 år har företaget hjälpt sina kunder med allt från arbetsbord till lyftverktyg och rätt belysning, men Gigant ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 11 december, 2015

Bolon: Varumärket som affärskritiskt styrverktyg

Våra vänner på Bolon har gjort sig ett namn i designvärlden och lyckats förnya sig själva generation efter generation. Men det var aldrig någon självklarhet att ett vinylgolv från Ulricehamn skulle falla kräsna inredare i smaken och pryda ...
Läs mer