Magnus Arvidsson på IPM Ulricehamn läser

Case

Minicase: Stadsportens ärendehanteringssystem

Michael Claesson, 7 december, 2016

Att kunna hantera och snabbt lösa problem och felanmälningar är viktigt för alla företag, och kanske framför allt när problemen inkluderar kunder, eller som i Stadsportens fall, hyresgäster. På IPM Ulricehamn utvecklade vi därför tillsammans med Stadsporten ett nytt verktyg för denna sortens ärendehantering.

Ämnen: Case, En digital affär

Läs mer

Minicase: High Chaparral

Jesper Fritzson, 8 juni, 2016

Om du vill få dina kunder att gilla din sajt kan du aldrig se den som helt färdig. Tvärtom så måste arbetet med sajten fortgå även efter lansering. Att projektmedlemmarna packar ihop och tackar för sig är ett stort hinder för att få nöjda kunder. De hypoteser man utgått ifrån kan behöva justeras. Dina kunders användarmönster och behov förändras över tid och du kan vilja förändra användarflödet på sajten. Du behöver därför hålla dig uppdaterad kring vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra genom att lyssna på dina kunder och hålla koll på hur användningen ser ut. Något som funkade dag ett behöver inte funka då det gått ett tag. Det kan också handla om att modernisera över lag. Teknik förfinas och förbättras och möjliggör i sin tur nya lösningar som bättre hjälper användaren.

Ämnen: Insikt & Strategi, Användarupplevelse (UX), Case, En digital affär

Läs mer

Microcase: Hvid Interior sajt

Catharina Nord, 24 maj, 2016

När grossisten vänder blicken hela vägen mot slutkund förändras också krav och förutsättningar. Grunda är grossisten som just nu genomgår en stor förvandling, och ett av många resultat av denna förvandling är det helt nya handtagsvarumärket Hvid Interior.

Ämnen: Case, En digital affär, Starkare varumärke

Läs mer

Microcase: Bonusfesten

Nadja Frisk, 21 april, 2016

I veckan gick starskottet för den fjärde Bonusfesten på Ulricehamns sparbank – en slags återbäring kunderna får när bankens resultat har varit särskilt bra.

Ämnen: Case

Läs mer

Gigant: Förändringsarbete för morgondagens industriarbetsplats

Catharina Nord, 15 april, 2016

Hos våra vänner på Gigant har det alltid funnits en stor kompetens kring hur man skapar bättre industriarbetsplatser. I över 20 år har företaget hjälpt sina kunder med allt från arbetsbord till lyftverktyg och rätt belysning, men Gigant kan egentligen mycket mer än så. De senaste två åren har företaget genomgått stora förändringar. Gigant har justerat sin vision och affärsidé och byggt om sin erbjudandestruktur. Förutom att paketera sitt erbjudande på ett annorlunda vis har de också ändrat inriktning, från att enbart ha jobbat mot återförsäljare till att numera också rikta sig direkt till användarna.

Ämnen: Insikt & Strategi, Case, Organisationsutveckling

Läs mer

Bolon: Varumärket som affärskritiskt styrverktyg

Magnus Arvidsson, 11 december, 2015

Våra vänner på Bolon har gjort sig ett namn i designvärlden och lyckats förnya sig själva generation efter generation. Men det var aldrig någon självklarhet att ett vinylgolv från Ulricehamn skulle falla kräsna inredare i smaken och pryda flagshipstores i New York, sviter i Dubai och kontor i Tokyo. Vi satte oss ner med marknads- och säljchefen Helen Emanuelsson för att lära oss hur en industri i en svensk småstad blev en designikon i världens alla metropoler.

Ämnen: Praktiska tips, Case, Hållbar utveckling, Starkare varumärke

Läs mer