Nå ut till dina kunder med hjälp av historier
Det är inte alltid enkelt att nå ut till sina kunder på en sajt. Varumärken och budskap är något man inte bara kan beskriva i en vanlig löptext eller punktlista. Särskilt om du vill få användarna att känna något. Du behöver presentera dig ...
Välj rätt färg – få nöjdare kunder
Varför använder snabbmatsrestauranger i hög grad rött medan sociala medier använder blått? Varför har en restaurang gul inredning medan en annan har grön? Företags val av färger kanske inte är något vi alltid reflekterar över, men faktum ...
Finns ingen anledning att inte tänka mobilt
Sedan cirka ett år tillbaka har Google bestraffat sajter som inte är mobilvänliga, dvs sajter som inte är anpassade för mobila enheter. I grova drag så låter Google dessa sajter få lägre ranking och de hamnar därför längre ner i sökningar. ...
Färgers betydelse varierar världen över
Många av våra kunder är aktiva på olika typer av marknader världen över. Det finns många fällor att gå i. En av dem är fel färgsättning. På vår sajt har vi ett nerladdningsbart white paper med en sammanställning över hur man bör använda ...
Är du konstnärlig? Det betyder inte att du är kreativ!
Jag har jobbat i branschen i snart 20 år och något som är väldigt återkommande är att strategier och struktur upplevs som hämmande för kreativiteten. Vissa påstår till och med att de är varandras motpoler. Det har blivit mycket bättre med ...
Hur du inkluderar alla på företaget i designbeslut
När det gäller design och utseende kan det vara svårt att säga vad som är rätt och fel. Det gäller även på en sajt. På ett företag finns ofta lika många åsikter som det finns medarbetare och att enas om en sajtdesign som alla är nöjda med ...
En snygg powerpoint. Mer beteendevetenskap än du kunnat tro.
”Vår hemsida ser ut som s**t”.
Få eller flera valmöjligheter – vilket genererar flest köp?
Det är inget nytt att potentiella kunder hoppar av mitt i köpflödet och inte slutför sin order. Att man inom näthandeln tänker på konverteringsgraden är inget nytt, men det är heller inte alltid i fokus. Särskilt inte när det kommer till ...
Jag vill ändå inte gå på Kent
Jag skulle inte påstå att jag gillar Kent särskilt mycket. Egentligen inte alls. Men jag gillar konserter och jag gillar saker med begränsad upplaga. Hur det än må vara så lockades jag av att försöka få tag i biljetter till en av Kents ...
Känslomänniskor är vi allihopa
Vi människor styrs av våra känslor kanske i högre grad än de flesta tror. Hela 95-99 procent av våra köp tros styras av våra känslor, vilket inte lämnar något större utrymme till logiskt resonemang. Något som visat sig ha stor påverkan på ...