Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Catharina Nord 3 juni, 2016

Är du den gamla eller nya sortens säljare?

Det ställs helt nya krav på dagens säljare, och framför allt när det gäller att hitta nya kunder. Köparen har inte längre tid att sitta i förutsättningslösa möten och bli behovsanalyserade. Dessutom är köparen påläst och vet vad hen vill ...
Läs mer
Annika Brorsson 20 maj, 2016

Glöm inte rubriken när du korrekturläser

Visste du att vi oftare missar stavfel i rubriker än i t.ex. artiklar och produkttexter? Korrekturläsning är en viktig del i kvalitetssäkringen av ditt material. Stavfel känns oproffsigt, och särskilt i rubriker.
Läs mer
Magnus Arvidsson 3 maj, 2016

Känslor får oss att köpa och betala mer

Varför vi väljer ett varumärke framför ett annat är något forskare och företagare har försökt hitta svaret på länge. Är det priset, kvaliteten på produkterna eller kanske något helt annat? En sak står i alla fall klar – funktion och ...
Läs mer
Sonja Larsson 28 april, 2016

Få eller flera valmöjligheter – vilket genererar flest köp?

Det är inget nytt att potentiella kunder hoppar av mitt i köpflödet och inte slutför sin order. Att man inom näthandeln tänker på konverteringsgraden är inget nytt, men det är heller inte alltid i fokus. Särskilt inte när det kommer till ...
Läs mer
Sonja Larsson 15 april, 2016

Konsten att lyssna till dina kunder

Kunder har all möjlighet att välja och vraka på nätet bland olika tjänster och produkter. För att du ska lyckas sticka ut och få kunderna att välja dig är det viktigt att involvera dem tidigt. Målet är att skapa något som dina kunder ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 8 april, 2016

Mer utbildning löser inget. Och varför rationalitet slår högt IQ.

Man kan ju inte låta bli att fundera på vad Charles Darwin hade tyckt om vår tid. Skulle han ha trivts? Reviderat sina teorier? Fram till sin död framhöll han att hans upptäckter inte var kompletta eller ens felfria, men väl ett frö att ...
Läs mer
Sonja Larsson 15 mars, 2016

Funkar din sajt?

Det är inte alltid lätt att veta om den egna sajten fungerar eller inte. Har man dessutom ingen eller dålig kontakt med sina användare är det nästintill omöjligt.
Läs mer
Sonja Larsson 4 mars, 2016

Bra kundupplevelser skapas inte i isolerade projekt

För många företag är sajten ett av de viktigaste verktygen för att nå ut till kunderna. Men det avspeglas inte alltid i hur mycket tid och resurser som läggs på att planera och bygga sajten.
Läs mer
Magnus Arvidsson 11 december, 2015

Bolon: Varumärket som affärskritiskt styrverktyg

Våra vänner på Bolon har gjort sig ett namn i designvärlden och lyckats förnya sig själva generation efter generation. Men det var aldrig någon självklarhet att ett vinylgolv från Ulricehamn skulle falla kräsna inredare i smaken och pryda ...
Läs mer