Jagar du fortfarande dina kunder? 3 tips för att utvecklas som säljare och få fler varma leads
1: Förutsättningarna har ändrats – acceptera faktum ”100 knack, 10 snack, 1 tack”, lyder det gamla, bekanta dammsugarförsäljningsmantrat. Och visst, det finns fortfarande slipade proffs som kan spelet till fullo och faktiskt lyckas trots ...
Så når du dina hållbarhetsmål
Hur når du dit du vill med ditt hållbarhetsarbete? Någon universell sanning finns egentligen inte för hur just du ska uppnå dina mål, men en början som gäller för alla ligger precis i andra änden av processen: sätt upp mål! Med relevanta ...
9 enkla tips för hur du syns bäst på LinkedIn
LinkedIn är ett av världens största affärsnätverk och att inte synas där är allt annat än smart. Och då pratar vi inte bara om dig som person, utan också om ditt företag. Du kan själv välja hur mycket tid du är beredd på att lägga ner på ...
Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev
En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan
Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Reklam ska vara riktat till mig
Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Välj rätt färg – få nöjdare kunder
Varför använder snabbmatsrestauranger i hög grad rött medan sociala medier använder blått? Varför har en restaurang gul inredning medan en annan har grön? Företags val av färger kanske inte är något vi alltid reflekterar över, men faktum ...
Hur du inkluderar alla på företaget i designbeslut
När det gäller design och utseende kan det vara svårt att säga vad som är rätt och fel. Det gäller även på en sajt. På ett företag finns ofta lika många åsikter som det finns medarbetare och att enas om en sajtdesign som alla är nöjda med ...
Ångest för det digitala tåget? Keep calm and lär känna din kund på riktigt istället.
Det är mycket surr om digitala strategier för närvarande. Eller omfattningen och hastigheten i utvecklingen där alla saker pratar med varandra och där vi alla är uppkopplade, sammanlänkade och så vidare. Experter försöker övertrumfa ...
Lägg inte massa pengar på en ny sajt om du inte är säker på att du får igen dem
När det är dags att skapa en ny sajt är det enkelt att råka diskutera specifika lösningar direkt. Vem har inte hört ”Som det här företaget har gjort tycker jag vi också ska göra”, ”Har ni sett den här häftiga lösningen, den måste vi ha” ...