IPM blogg

Sonja Larsson 9 mars, 2017 3 min read

Undvik tabula rasa om du vill tjäna pengar

Användare av en sajt vill enkelt kunna hitta det som de söker efter, få det de tänkt göra gjort och sedan lämna dig. Användarna har specifika förväntningar, behov och drivkrafter när de uppsöker dig. Tillgodoser du inte dessa förväntningar ...
Start Reading
Sonja Larsson 27 januari, 2017 4 min read

Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev

En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Start Reading
Sonja Larsson 30 september, 2016 3 min read

Nå ut till dina kunder med hjälp av historier

Det är inte alltid enkelt att nå ut till sina kunder på en sajt. Varumärken och budskap är något man inte bara kan beskriva i en vanlig löptext eller punktlista. Särskilt om du vill få användarna att känna något. Du behöver presentera dig ...
Start Reading
Sonja Larsson 30 augusti, 2016 1 min read

Välj rätt färg – få nöjdare kunder

Varför använder snabbmatsrestauranger i hög grad rött medan sociala medier använder blått? Varför har en restaurang gul inredning medan en annan har grön? Företags val av färger kanske inte är något vi alltid reflekterar över, men faktum ...
Start Reading
Sonja Larsson 12 augusti, 2016 3 min read

Finns ingen anledning att inte tänka mobilt

Sedan cirka ett år tillbaka har Google bestraffat sajter som inte är mobilvänliga, dvs sajter som inte är anpassade för mobila enheter. I grova drag så låter Google dessa sajter få lägre ranking och de hamnar därför längre ner i sökningar. ...
Start Reading
Sonja Larsson 5 augusti, 2016 1 min read

Färgers betydelse varierar världen över

Många av våra kunder är aktiva på olika typer av marknader världen över. Det finns många fällor att gå i. En av dem är fel färgsättning. På vår sajt har vi ett nerladdningsbart white paper med en sammanställning över hur man bör använda ...
Start Reading
Sonja Larsson 17 juni, 2016 2 min read

Lägg inte massa pengar på en ny sajt om du inte är säker på att du får igen dem

När det är dags att skapa en ny sajt är det enkelt att råka diskutera specifika lösningar direkt. Vem har inte hört ”Som det här företaget har gjort tycker jag vi också ska göra”, ”Har ni sett den här häftiga lösningen, den måste vi ha” ...
Start Reading
Jesper Fritzson 8 juni, 2016 3 min read

Minicase: High Chaparral

Om du vill få dina kunder att gilla din sajt kan du aldrig se den som helt färdig. Tvärtom så måste arbetet med sajten fortgå även efter lansering. Att projektmedlemmarna packar ihop och tackar för sig är ett stort hinder för att få nöjda ...
Start Reading
Sonja Larsson 28 april, 2016 4 min read

Få eller flera valmöjligheter – vilket genererar flest köp?

Det är inget nytt att potentiella kunder hoppar av mitt i köpflödet och inte slutför sin order. Att man inom näthandeln tänker på konverteringsgraden är inget nytt, men det är heller inte alltid i fokus. Särskilt inte när det kommer till ...
Start Reading
Sonja Larsson 15 april, 2016 2 min read

Konsten att lyssna till dina kunder

Kunder har all möjlighet att välja och vraka på nätet bland olika tjänster och produkter. För att du ska lyckas sticka ut och få kunderna att välja dig är det viktigt att involvera dem tidigt. Målet är att skapa något som dina kunder ...
Start Reading