Hur du får dina kunder att komma till dig
Vi får våra potentiella kunder att hitta till oss. På så sätt slipper vi lägga ner tid och pengar på kalla säljsamtal och marknadsföring som inte genererar mer än än de faktiskt kostat oss. Nyckeln heter Inbound marketing. I grund och ...
Hur du förenklar ditt säljarbete
När man arbetar med sälj står man inför många utmaningar. En av dem är att lägga tid och resurser på rätt saker. Att försöka jaga nya kunder tar tid och det är sällan det leder till en affär. En studie visade att endast 2% av alla kalla ...
Jagar du fortfarande dina kunder? 3 tips för att utvecklas som säljare och få fler varma leads
1: Förutsättningarna har ändrats – acceptera faktum ”100 knack, 10 snack, 1 tack”, lyder det gamla, bekanta dammsugarförsäljningsmantrat. Och visst, det finns fortfarande slipade proffs som kan spelet till fullo och faktiskt lyckas trots ...
Vad attraheras dina kunder av?
Alla dina kunder attraheras inte av samma saker – ändå är det fortfarande vanligt att man i sin marknadsföring använder samma budskap till alla potentiella kunder. Men faktum är att beroende på var de befinner sig i sin köpprocess så är ...
Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev
En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan
Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Reklam ska vara riktat till mig
Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Fyra hinder på vägen mot ett framtidssäkrat företag
I vårt arbete med företag och ledningsgrupper stöter vi på fyra återkommande problembilder. Oavsett storlek, bransch eller organisation. De är följande:
Är du den gamla eller nya sortens säljare?
Det ställs helt nya krav på dagens säljare, och framför allt när det gäller att hitta nya kunder. Köparen har inte längre tid att sitta i förutsättningslösa möten och bli behovsanalyserade. Dessutom är köparen påläst och vet vad hen vill ...
Dags att begrava myten om stjärnsäljaren
”Svenska säljkårer ligger fem år efter”, proklamerade Veckans Affärer (med god hjälp från Apsis) syrligt veckorna innan jul. Och jo, nog finns det allt fog för det påståendet. Men det går åtminstone att ordna med lite investeringar i ...