Skip to content
ipm-ulricehamn_blogg

IPM BLOGG

Sonja Larsson 26 april, 2017

Hur du får dina kunder att komma till dig

Vi får våra potentiella kunder att hitta till oss. På så sätt slipper vi lägga ner tid och pengar på kalla säljsamtal och marknadsföring som inte genererar mer än än de faktiskt kostat oss. Nyckeln heter Inbound marketing. I grund och ...
Läs mer
Sonja Larsson 13 april, 2017

Hur du förenklar ditt säljarbete

När man arbetar med sälj står man inför många utmaningar. En av dem är att lägga tid och resurser på rätt saker. Att försöka jaga nya kunder tar tid och det är sällan det leder till en affär. En studie visade att endast 2% av alla kalla ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 30 mars, 2017

Jagar du fortfarande dina kunder? 3 tips för att utvecklas som säljare och få fler varma leads

1: Förutsättningarna har ändrats – acceptera faktum ”100 knack, 10 snack, 1 tack”, lyder det gamla, bekanta dammsugarförsäljningsmantrat. Och visst, det finns fortfarande slipade proffs som kan spelet till fullo och faktiskt lyckas trots ...
Läs mer
Sonja Larsson 6 februari, 2017

Vad attraheras dina kunder av?

Alla dina kunder attraheras inte av samma saker – ändå är det fortfarande vanligt att man i sin marknadsföring använder samma budskap till alla potentiella kunder. Men faktum är att beroende på var de befinner sig i sin köpprocess så är ...
Läs mer
Sonja Larsson 27 januari, 2017

Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev

En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 14 september, 2016

Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan

Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 9 september, 2016

Reklam ska vara riktat till mig

Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 12 juli, 2016

Fyra hinder på vägen mot ett framtidssäkrat företag

I vårt arbete med företag och ledningsgrupper stöter vi på fyra återkommande problembilder. Oavsett storlek, bransch eller organisation. De är följande:
Läs mer
Catharina Nord 3 juni, 2016

Är du den gamla eller nya sortens säljare?

Det ställs helt nya krav på dagens säljare, och framför allt när det gäller att hitta nya kunder. Köparen har inte längre tid att sitta i förutsättningslösa möten och bli behovsanalyserade. Dessutom är köparen påläst och vet vad hen vill ...
Läs mer
Magnus Arvidsson 4 mars, 2016

Dags att begrava myten om stjärnsäljaren

”Svenska säljkårer ligger fem år efter”, proklamerade Veckans Affärer (med god hjälp från Apsis) syrligt veckorna innan jul. Och jo, nog finns det allt fog för det påståendet. Men det går åtminstone att ordna med lite investeringar i ...
Läs mer