IPM blogg

Magnus Arvidsson 30 mars, 2017 2 min read

Jagar du fortfarande dina kunder? 3 tips för att utvecklas som säljare och få fler varma leads

1: Förutsättningarna har ändrats – acceptera faktum  ”100 knack, 10 snack, 1 tack”, lyder det gamla, bekanta dammsugarförsäljningsmantrat. Och visst, det finns fortfarande slipade proffs som kan spelet till fullo och faktiskt lyckas trots ...
Start Reading
Marcus Bergman 20 februari, 2017 3 min read

Så når du dina hållbarhetsmål

Hur når du dit du vill med ditt hållbarhetsarbete? Någon universell sanning finns egentligen inte för hur just du ska uppnå dina mål, men en början som gäller för alla ligger precis i andra änden av processen: sätt upp mål! Med relevanta ...
Start Reading
Sonja Larsson 16 februari, 2017 5 min read

9 enkla tips för hur du syns bäst på LinkedIn

LinkedIn är ett av världens största affärsnätverk och att inte synas där är allt annat än smart. Och då pratar vi inte bara om dig som person, utan också om ditt företag. Du kan själv välja hur mycket tid du är beredd på att lägga ner på ...
Start Reading
Sonja Larsson 27 januari, 2017 4 min read

Få dina användare att klicka rätt i nyhetsbrev

En viktig del av att jobba med Inbound Marketing är att som verksamhet ta en expertroll och samtidigt utbilda sina potentiella kunder. Riktade och personifierade nyhetsbrev är ett sätt att göra detta. Eftersom vi vill hjälpa våra kunder ...
Start Reading
Magnus Arvidsson 14 september, 2016 5 min read

Fem utmaningar som ditt företag bör ha på agendan

Vi lever i historiska tider. Aldrig förr har förändringsprocesserna varit lika omvälvande, så genomgående eller så snabba. För företag och organisationer förändras förutsättningarna för att driva verksamhet framgångsrikt dag för dag. Hur ...
Start Reading
Magnus Arvidsson 9 september, 2016 2 min read

Reklam ska vara riktat till mig

Idag är över hälften av alla konsumenter mer benägna att köpa från företag som arbetar med att personifiera sin marknadsföring, och då kanske främst onlineupplevelsen. Relationen mellan säljare och konsument blir allt mer betydelsefull, ...
Start Reading
Sonja Larsson 30 augusti, 2016 1 min read

Välj rätt färg – få nöjdare kunder

Varför använder snabbmatsrestauranger i hög grad rött medan sociala medier använder blått? Varför har en restaurang gul inredning medan en annan har grön? Företags val av färger kanske inte är något vi alltid reflekterar över, men faktum ...
Start Reading
Sonja Larsson 8 juli, 2016 4 min read

Hur du inkluderar alla på företaget i designbeslut

När det gäller design och utseende kan det vara svårt att säga vad som är rätt och fel. Det gäller även på en sajt. På ett företag finns ofta lika många åsikter som det finns medarbetare och att enas om en sajtdesign som alla är nöjda med ...
Start Reading
Magnus Arvidsson 23 juni, 2016 5 min read

Ångest för det digitala tåget? Keep calm and lär känna din kund på riktigt istället.

Det är mycket surr om digitala strategier för närvarande. Eller omfattningen och hastigheten i utvecklingen där alla saker pratar med varandra och där vi alla är uppkopplade, sammanlänkade och så vidare. Experter försöker övertrumfa ...
Start Reading
Sonja Larsson 17 juni, 2016 2 min read

Lägg inte massa pengar på en ny sajt om du inte är säker på att du får igen dem

När det är dags att skapa en ny sajt är det enkelt att råka diskutera specifika lösningar direkt. Vem har inte hört ”Som det här företaget har gjort tycker jag vi också ska göra”, ”Har ni sett den här häftiga lösningen, den måste vi ha” ...
Start Reading